Nova, jedna ze dvou největších komerčních televizí na tuzemském trhu, chystá na příští rok znatelné zdražení reklamy ve svém vysílání. „Vzhledem k rostoucí poptávce po komerčním prostoru a zároveň vyšším nákladům při výrobě pořadů jsme nuceni zvýšit průměrnou cenu pro klienty v roce 2024 o osmnáct procent,“ uvedl obchodní ředitel TV Nova Jan Ulrych. V letošním roce Nova zdražovala o dvanáct procent, loni taktéž o dvanáct procent, v roce 2021 to bylo o pět procent.
Obchodovat bude Nova nadále cílovou skupinu dospělých diváků od patnácti do 54 let. V obchodní politice na příští rok Nova zavede dva nové desetiprocentní příplatky – jednak za umístění reklamy ve svých pořadech, které označuje za prémiové, jednak za pozdní booking u objednávek přijatých víc než deset pracovních dní po vydání programu.
Nova, která patří do televizní grupy CME investiční skupiny PPF, loni navýšila tržby o patnáct procent na 7,1 miliardy korun a čistý zisk o šest procent na 1,1 miliardy. Největší část tržeb tvořily právě příjmy z vysílané reklamy, které stouply o necelá dvě procenta na 4,4 miliardy korun.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot