Pět let aplikace Twitch neprošla žádnými opravdu zásadními změnami. Až dosud. Generální ředitel Dan Clancy v otevřeném dopise informoval, že se uživatelé i tvůrci obsahu (streameři) mají v dalších měsících těšit na významné přepracování nejen samotného vzhledu aplikace, ale rovněž způsobu zobrazování videí. „Naším cílem je, abychom zlepšili poskytovanou službu. Chceme, aby lépe vyhovovala vašim potřebám,“ sděluje Clancy.
Kromě přepracování vzhledu aplikace má být hlavní inovací zobrazování videoobsahu. Twitch se otevřeně inspiruje jinou sociální sítí, TikTokem. Díky novému mechanismu bude divák bombardován jedním videem za druhým, a to bez přestávky. Prolomeno bude pravidlo, že preferenci mají živá vysílání. Do feedu se častěji dostanou i videa natočená dříve, tedy ze záznamu. „Streameři tak budou moci zaujmout nové diváky, aniž by sami byli dlouhé hodiny online u přístroje,“ píše portál TechCrunch.
Algoritmus zobrazování příspěvků tak nedá uživatelům žádnou šanci vydechnout. Jakmile systém vypozoruje, jaký obsah vás zaujme, začne jej na vás chrlit. Tedy podobně jako na TikToku, kde jsou už dnes mladí lidé schopni strávit celé hodiny, aniž by na cokoli klikli či si sami vyžádali další obsah. Jen pasivně jako zombie sledují jedno krátké video za druhým.
Pro sociální sítě je čas jejich uživatelů totiž tím vůbec nejcennějším zdrojem. Z toho důvodu jsou pro provozovatele sítí častou cílovou skupinou děti a dospívající. Mají totiž dostatek času, více se nudí a navíc z objektivních důvodů nejsou schopni odhalit pravé úmysly provozovatelů sítě – tedy nikoli dodávat obsah a informace, ale vydělávat na uživatelích.
„V případě nekončících videí člověk velmi rychle ztrácí přehled o čase, jen obtížně se od aplikace odtrhává, nepřeje si být rušen svým okolím,“ vysvětlila pro Hrot24 dětská psycholožka Kateřina Halfarová.
Algoritmus zobrazování obsahu jako u TikToku prý má dopady na dospělého člověka, ještě jinak se projevuje právě v případě dětí. „Zde záleží na věku uživatele. Platí ale, že děti, ještě s nevyvinutou centrální nervovou soustavou, čelí nástrahám těchto platforem výrazně hůře,“ upozorňuje psycholožka.
Twitch se k tomu nepřímo přiznává další představenou novinkou. Chce přepracovat aplikaci pro mobilní telefony, aby uživatelé mohli konzumovat obsah prakticky kdekoliv. „Chceme přinést pohlcující zážitek,“ přiznává ředitel služby.
Aplikace bude také více útočit na peněženky uživatelů. „Přestavíme další způsob, jakým mohou uživatelé nakupovat předplatné a dárky streamerům, abychom vytvořili lepší zážitek na mobilních zařízeních,“ podotýká Clancy. Na druhou strnu se však tvůrci obsahu mohou těšit na atraktivnější příjmy. Provozovatelé sítě slibují, že ve výsledku „pomohou tvůrcům vydělat více peněz“.
Platforma Twitch, která se prosadila zejména živým streamováním hraní her, je stále na vzestupu. Každý měsíc ji využívá více jak 150 milionů lidí. Jejími největšími konkurenty jsou již zmíněný TikTok a dále videoplatfoma YouTube.