Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Tady něco smrdí

Pandemie pomohla Američanům objevit nový typ sociální fobie: strach ze zápachu vlastního domova

Tady něco smrdí
V Americe stoupl oproti roku 2020 razantně prodej osvěžovačů vzduchu, vonných svíček a dalších protiodérových produktů. | Shutterstock.com

Nemáme se čeho bát než strachu samotného, prohlásil slavně Franklin Delano Roosevelt uprostřed velké ekonomické krize. Jeho dnešní potomci s ním vášnivě nesouhlasí, ale zároveň mu dávají za pravdu.

Jde o to, že Američané začali během koronavirové pandemie páchnout. Nebo možná jim jen došlo, že páchnou; nebo si vlastní zápach možná jen představují, případně páchli vždycky, ale vědí o tom až dnes – no, nemají to zkrátka jednoduché.

Buď jak buď, prodej osvěžovačů vzduchu, vonných svíček a dalších proti­odérových produktů během loňského roku ve srovnání s rokem 2020 razantně stoupl. V případě osvěžovačů čítal meziroční nárůst prodeje deset procent, v případě vonných svíček hned třicet procent. Tak to alespoň uvádí tržní studie firmy IRI, již na začátku ledna citoval deník The Wall Street Journal. To je pozoruhodné hned z několika důvodů najednou.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit