Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Smartwings míří nahoru, ČSA žádají soud o odklad reorganizace

Největší český letecký dopravce rostl meziročně o více než třicet procent.

Smartwings míří nahoru, ČSA žádají soud o odklad reorganizace
Letadla společnosti Smartwings | foto Tomáš Novák, týdeník HROT

Letecká společnost Smartwings z impéria miliardáře Jiřího Šimáně podepsala nové smlouvy s cestovními kancelářemi. Firma, která prochází reorganizací a stát jí ručí osmdesáti procenty za téměř dvoumiliardovou půjčku, bude spojovat skandinávské a další země s Kanárskými ostrovy.

Od poloviny října do konce dubna 2022 má firma zajišťovat jednou týdně letecká spojení z Kanárských ostrovů do šesti evropských destinací. Konkrétně do Helsinek, Bělehradu, Tallinu, Sofie a norských měst Bodø a Tromsø. „Jsme rádi, že jsme dokázali opět uspět v konkurenci leteckých společností. Na Kanárských ostrovech budeme mít základnu celkem pro tři letadla,“ řekl Roman Vik, člen představenstva a generální ředitel Smartwings. 

Firma už před časem také oznámila uzavření jiných kontraktů s německými cestovkami, a hodlá tak od 1. října zajišťovat leteckou dopravu z deseti letišť v Německu a ve Švýcarsku. Spolu s tím, že firma čeká v příštím roce zhruba dvě miliardy korun po výhře u amerických soudů se společností Boeing za uzemnění strojů 737 MAX a že letos rostla meziročně zhruba o 35 procent, očekává Jiří Šimáně bezproblémové splácení úvěru, jak se svěřil časopisu Forbes.

O poznání hůře jsou na tom sesterské České aerolinie (ČSA), které, ač stále provozují dopravu, procházejí insolvencí. Smartwings už požádaly soud o prodloužení lhůty na reorganizační plán pro ČSA do února příštího roku. Důvodem mají být jednání s největším věřitelem firmy, společností Airbus. Podle Smartwings se rýsuje dohoda o narovnání, do ČSA má také přijít nový investor. Firma loni skončila ve ztrátě 2,64 miliardy korun, věřitelé po ní chtějí 19,4 miliardy. Propouští v souhrnu až 400 zaměstnanců, většina odešla už loni.

Do Prahy zároveň míří dcera německé Lufthansy, firma Eurowings. Na sto pracovních míst jí přišlo šest tisíc životopisů. Eurowings budou přímým konkurentem Smartwings, hodlají se soustředit na charterové lety.