Základní obsazení obchodu se dalo odvodit již z podzimního oznámení u českého antimonopolního úřadu. Stále však nebylo úplně jasné, zda pro aktivitického investora Tomáše Rašku bude operace se slovenským investorem znamenat tečku za jeho působením ve světě módy na internetu.
Teď už je jasné, že nikoliv. Natland si ve skupině Digital People, kam kromě populárního e-shopu Zoot patří také značky Different, Urban Store a Bibloo, a která působí celkem na 11 trzích Evropy, nadále ponechá těsně minoritní podíl. Naopak lehce přes 50 procent získá slovenská investiční společnost Across, konkrétně její divize Across e-commerce. Její lidé převezmou také řízení módní skupiny, kterou doteď řídil mladý podnikatel, model a zakladatel módního portálu Different Milan Polák za podpory lidí z Natlandu.
Detaily a přesnou hodnotu transakce zúčastněné strany nezveřejnily.
„Natland provedl Zoot úspěšnou reorganizací a následně se mu podařilo spojit největší české módní hráče pod jednu entitu. Souběžně provedl firmy nejtěžším obdobím konsolidace a covidu. Nyní jsou připraveny na to, abychom zajistili zásadní skokový posun celého byznysu v rámci regionu CEE, což vnímáme jako ohromnou příležitost a výzvu,“ uvedl Julius Strapek, zakladatel a jeden z hlavních majitelů skupiny Across.
Skupina Across Private Investments, do níž spadá právě Across e-commerce, působí na Slovensku už dvacet let. Jako finanční investor se angažuje v několika oblastech, především turismu a hotelnictví, zdravotnictví, realitách, energetice a e-commerce. Strapek má historicky blízko k nejbohatším Slovákům, například ke skupině J&T.
Toto česko-slovenské spojení má projekt módních obchodů zásadním způsobem nakopnout směrem k expanzi doma, ale hlavně v zahraničí. Pro Natland šlo přitom původně o distress operaci, neboť Zoot potopily značné dluhy a skončil v insolvenci. Natland se stal největším věřitelem, insolvenční proces ovládl, firmu reorganizoval a následně získal pod svou kontrolu. Následně ji vyčistil, stabilizoval a přikoupil k ní další značky.
„Postupně jsme optimalizovali provoz, snížili velkou část nákladů a prošli mnoha ozdravnými kroky. Po akvizici fashion brandů Bibloo a Urban Store naše úsilí vyvrcholilo fúzí pod hlavičku Digital People, na jejímž konci je partnerství s Across e-commerce, které má významně pomoci při dalším rozvoji společnosti,“ říká k tomu Tomáš Raška, majoritní vlastník skupiny Natland.