Hrot24.cz
Proč ta hlava leze ze záchodu? Fenomén Skibidi Toilet ovládl sítě, dočká se filmu

reprofoto YouTube/DaFuqBoom

Proč ta hlava leze ze záchodu? Fenomén Skibidi Toilet ovládl sítě, dočká se filmu

Je zajímavé, jak málo občas stačí ke globálnímu úspěchu na sociálních sítích. Po americké dívce napodobující plivání ČI „kokosovníku“ americké viceprezidentky Kamaly Harrisové tu máme další internetový fenomén: hlavu vylézající z toalety.

Vladimír Barák

Na vlně zájmu lidí teď jede fenomén Skibidi Toilet. Zpívající hlava ze záchodu přitom na první pohled nevypadá jako něco, po čem by měli lidé šílet. Ale stalo se. Internetový meme se nyní šíří a dokonce na jeho motiv vznikne celovečerní film. Meme je podobně populární jako krátké interview Hailey Welchové, známé spíše jako „Hawk Tuah Girl". Nebo tančící a smíchem se svíjející se „brat” americká viceprezidentka Kamala Harrisová a její „kokosovník“.

Co konkrétně budou chtít filmaři v čele s režisérem Transformerů Michaelem Bayem filmovat, to je zatím záhadou. Zdrojový materiál totiž nepůsobí zrovna nosně. Meme Skibidi Toilet je poměrně prostý: začíná počítačovou animací, jak se z vlastní perspektivy přiblížíte k toaletě. Jakmile jste dostatečně blízko ke dnu mísy, najednou z ní vyleze obskurní lidská hlava. Ta se roztočí a zpívá zremixovanou píseň od Biser King, proslavenou díky sociálním sítím, konkrétně TikToku. Hlava neohrožuje pouze ženy, ale také močící muže. Na ně totiž zpívající hlava zaútočí pro změnu z pisoáru.

To celé trvá asi nějakých jedenáct sekund. Autor memu však nelenil a po první krátké epizodě začal přidávat další. Za jeden rok vytvořil 76 epizod, všechny mají na videoportálu YouTube několik milionů zhlédnutí. Například zatím poslední 76. díl je venku teprve devět dní, ale už si jej přehrálo 17 milionů diváků.

Přitom každá nová epizoda je samostatnou událostí. YouTubeři ji živě komentují, parodují a o videu trvajícím několik minut jsou schopni hovořit dlouhé hodiny. Autor série Skibidi Toilet, Gruzínec Alexej Gerasimov, jenž na YouTube vystupuje pod přezdívkou DaFuq!?Boom!, má na videoportálu 43 milionů odběratelů. Podle odhadů si měsíčně vydělá miliony amerických dolarů, takže je již za pouhý rok opravdu „za vodou“.

Videa mají natolik velký zásah, že se jim v minulosti věnovala i velká zahraniční média, včetně The Washington Post, The Guardian nebo The Daily Telegraph. U části sledujících vzbuzují Skibidi Toilet nepříjemné pocity. Sám autor říká, že nápad na první video dostal v souvislosti s psychózou, kdy si chybně představoval, že na něj z toalety něco vyskočí, konkrétně třeba mluvící hlava.

Nepříjemně se však mohou cítit rovněž lidé trpící sociální fobií, konkrétně parurézou. Ti trpí neschopností vymočit se v přítomnosti dalších osob. Takoví lidé se třeba obávají chodit na veřejné toalety. A není jich zrovna málo.

Každopádně Skibidi Toilet je trochu záhadně oblíbený zejména u dětské generace, nazvané alfa, tedy lidí narozených po roce 2015. Meme by se prý u dětí mohl stát natolik zásadní, že bude srovnatelný s fenoménem vysoké a děsivé postavy Slendermana. Ten zaujal (a úspěšně děsil) třeba generaci Z (narození 1995 až 2014). I ten se dočkal celovečerního filmu v roce 2018.

Související články