Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Pochybné čínské vítězství: letoun C919 nemá posvěcení o bezpečnosti

Čína má své první velké dopravní letadlo, největší světové aerolinky se do jeho koupě ale nejspíš nepohrnou.

Pochybné čínské vítězství: letoun C919 nemá posvěcení o bezpečnosti
Čínský letoun C919 | foto Profimedia.cz

Nový symbol národní hrdosti, velké technologické vítězství, krok k nezávislosti na prohnilém Západu. Zhruba tak by se daly shrnout nadšené výkřiky, které zazněly v čínských médiích na konci května poté, co se uskutečnil první komerční let dopravního letadla „made in China“.

Čínský letoun C919 ostrý provoz s pasažéry zahájil na trase mezi Šanghají a Pekingem. Výrobce Commercial Aircraft Corporation of China tvrdí, že všechno proběhlo hladce, a nic tak nebrání nasazení do plného provozu.

Nový letoun má ukončit ponižující závislost čínských aerolinek na dodávkách amerického Boeingu a francouzského Airbusu. Konkrétně má konkurovat strojům Airbus A320 a Boeing 737. Už tak nebude platit starý bonmot čínských politiků, podle kterého prý firmy z říše středu musejí vyrobit a vyvézt 800 milionů košil, aby z výdělku mohl Peking pořídit jeden boeing.

Jako všechno, co prohlásí komunisté, je ovšem třeba brát s rezervou i hrdý jásot oslavující první čínské dopravní letadlo. Čínští lídři už se totiž nepochlubili, že letoun sice sestavila tamní firma, dobrá polovina součástek ale pochází z dovozu. Režim také pochopitelně nepřiznal, že kvůli konstrukci letadla provozoval agresivní průmyslovou špionáž na nenáviděném Západě, bez níž by vývoj trval o mnoho let, ne-li desetiletí, déle.

Diskutabilní je i schopnost konkurovat Boeingu a Airbusu. Čínská pýcha nemá posvěcení o bezpečnosti od mezinárodních úřadů. Létat tak C919 bude moci jen v Číně; s bezpečností si pak nebudou nejspíš dělat hlavu ani čínské „kolonie“ v Africe. Největší světové aerolinky ale ještě dlouho zůstanou u prověřených letadel západní výroby.