Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Perspektivní zlato

Stát v Jeseníkách prověřuje, jestli by se tady vyplatilo těžit

Perspektivní zlato
1770 USD se aktuálně platí za troyskou unci zlata, v době ukončení těžby ve Zlatých Horách (1993) to byla necelá čtvrtina. | Profimedia.cz

V českém podzemí leží zlato za stovky miliard korun. Jen jedno ložisko má ovšem v tuto chvíli šanci, že se začne těžit. Jsou to Zlaté Hory v Jeseníkách, kde tamní zásoby prověřuje státní podnik Diamo.

Do konce průzkumných prací je ještě daleko, ale už teď odborníci z Diama hovoří o perspektivním ložisku. Nachází se tam totiž několik tun zlata, které tu zůstaly z předchozích dob.

S hlubinným dolováním se ve Zlatých Horách začalo už ve 13. století a těžba s několika přestávkami pokračovala až do 20. století. Skončila relativně nedávno: poslední vůz zlatohorské rudy vyvezli horníci na konci roku 1993. Celkem se tu od roku 1966 vytěžilo více než 1,2 tuny zlata.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit