Navrhuje barvy pro Mazdu, inspiruje se i v módě. Našim autům svědčí kontrast, říká Alena Gersonde

Estetické i praktické aspekty barevného designu řeší ve své práci Alena Gersonde. Vývoj barev trvá klidně několik let, přičemž je potřeba „mířit“ tak, aby i v budoucnu byly neustále trendy, žádané a svěží.

Estetické i praktické aspekty barevného designu řeší ve své práci Alena Gersonde. Vývoj barev trvá klidně několik let, přičemž je potřeba „mířit“ tak, aby i v budoucnu byly neustále trendy, žádané a svěží.

Celý článek
0

Saúdové varují před propadem ropy na 50 dolarů za barel. Bolelo by to Rusko nebo Irák

Saúdská Arábie varuje členy OPEC+, kteří nebudou dodržovat těžební kvóty, že cena ropy spadne na úroveň padesáti dolarů za barel. Hrozba směřuje hlavně k Iráku, Rusku a Kazachstánu.

Saúdská Arábie varuje členy OPEC+, kteří nebudou dodržovat těžební kvóty, že cena ropy spadne na úroveň padesáti dolarů za barel. Hrozba směřuje hlavně k Iráku, Rusku a Kazachstánu.

Celý článek
0

Ukrajinci skupují válečné dluhopisy, mají v nich uložené miliardy

Vláda také plánuje první válečné zvýšení daní, aby snížila rozpočtový deficit. A tvrdí, že si Ukrajina potřebuje více půjčovat na domácím trhu.

Vláda také plánuje první válečné zvýšení daní, aby snížila rozpočtový deficit. A tvrdí, že si Ukrajina potřebuje více půjčovat na domácím trhu.

Celý článek
0

Online schránka důvěry: Startup FaceUp řeší na školách šikanu, ve firmách bossing. Teď nabírá 70 milionů

Ondřeje Fryce, který vybudoval internetový obchod Mall a díky jeho prodeji patří mezi nejbohatší Čechy, zaujal FaceUp svou „pozoruhodnou globální jízdou“.

Online schránka důvěry: Startup FaceUp řeší na školách šikanu, ve firmách bossing. Teď nabírá 70 milionů
Zakladatelé startupu FaceUp: zleva David Špunar, Jan Sláma a Pavel Ihm | foto: FaceUp

David Špunar, Jan Sláma a Pavel Ihm spolu podnikají už od svých 13 let. V roce 2017 vytvořili aplikaci Nenech to být, která slouží k upozorňování na šikanu ve školách, s níž se sami setkávali. O tři roky později se pak s FaceUp, tedy komerční verzí produktu, rozšířili i do „dospěláckého“ prostředí, kde má pomáhat budovat otevřenou a bezpečnou kulturu ve firmách. Srkze appku lze pověřené osobě odesílat podněty, klidně anonymně. Funguje tak jako online schránka důvěry.

FaceUp aktuálně eviduje přes 1 500 platících klientů v 60 státech. Jeho hlavním trhem jsou Spojené státy, poptávka ale přichází i z Afriky nebo Blízkého Východu. A teď hlásí investici – od českých fondů Reflex Capital podnikatele Ondřeje Fryce, Lighthouse Ventures a Tilia Impact Ventures mu přiteklo 70 milionů korun. Peníze chce startup využít na posílení globální expanze.

Celkem prý měl FaceUp zájemce ze 14 fondů, kteří dohromady nabízeli přes sedm milionů dolarů, tedy 162 milionů korun. „Proč jsme si vybrali zrovna tyto investory? Reflex vnímáme jako jeden z nejlepších fondů Česka a obdivujeme dosavadní výsledky Ondřeje Fryce. Tilia si nás získala svým zaměřením na sociální dopad investic. A Lighthouse zapůsobil svojí proaktivitou a neformálností,“ popisuje Sláma.

Fryce, který vybudoval internetový obchod Mall a díky jeho prodeji patří mezi nejbohatší Čechy, zaujal FaceUp svou „pozoruhodnou globální jízdou“ i zakladatelským týmem. „Potkávají se v něm ambice, kompetence i dobré srdce,“ tvrdí.

Jeho Reflex Capital už investoval například do jednoho z českých jednorožců Productboardu, datového startupu Keboola nebo webhostingové firmy Webnode, kterou před čtyřmi lety koupila globální platforma Team.blue z Belgie.

„Většinu našeho vědomého času trávíme ve škole nebo v práci. Obě prostředí mohou být velmi toxická, ať už kvůli šikaně, bossingu, politikaření, korupci a tak dále. To nám ze života může udělat peklo. Mám obrovskou radost, že FaceUp rozvíjí řešení, která skutečně míří na příčiny těchto problémů,“ komentuje investici Petr Vítek, partner fondu Tilia Impact Ventures. Ten je podporovaný Evropským investičním fondem – podobně jako nově otevřený koinvestiční fond Tensor Ventures.

Kromě expanze poputují získané peníze i na další vývoj produktu. „Posouváme jej z dosavadního whistleblowingového softwaru do komplexnější platformy pomáhající společnostem budovat otevřenou firemní kulturu, kde se lidé nebojí promluvit, když se děje něco nekalého,“ uzavírá Špunar.

Pražský FaceUp už v minulosti získal čtyři miliony korun od andělských investorů, společnosti Scio a Jiřího Hlavenky, který se proslavil investicí do vyhledávače letenek Kiwi. Dnes podporuje startupy.