Na ten nápad přišli dva kluci ve sklepním žižkovském kanclu. Dnes zaměstnává tisíce lidí
„Chceme, aby každý měl možnost vyzkoušet si obchodování, i když nemá kapitál. Před pár lety to byl i náš případ,“ říká Otakar Šuffner z firmy FTMO.
redaktor
Nejdelší zaměstnaneckou zkušenost měl v McDonald’s, kde poznal tvrdou práci a hodnotu peněz. FTMO založil Otakar Šuffner s Markem Vašíčkem v roce 2015, oba je spojuje vášeň pro trading. Platforma nabízí rozvoj dovedností a znalostí pro obchodování na trzích prostřednictvím koučinků, přístupu k analytickým nástrojům, školení či speciálních aplikací.
„Vlastně jsme založili zcela nové odvětví. V týmu máme asi 200 lidí, nicméně na trhu už jsou stovky dalších konkurenčních projektů,“ říká Šuffner.
A čím byl jejich nápad tak přelomový? „Dřív si člověk musel uložit peníze u brokera, aby mohl obchodovat s akciemi, měnovými páry nebo rozdílovými smlouvami. U FTMO lidé obchodují na demu a neriskují své peníze, čímž dala společnost vzniknout modernímu prop tradingu. Pokud si chce člověk sáhnout na reálnou odměnu, musí absolvovat náročný testovací proces,“ popisuje pětatřicetiletý podnikatel. „Chceme, aby každý měl možnost vyzkoušet si obchodování, i když nemá kapitál. Před pár lety to byl i náš případ.“
Aby se Šuffner udržel ve formě, cvičí šestkrát týdně a pečlivě si hlídá jídelníček. I proto nechodí do restaurací a radši si vaří sám, aby měl přehled, kolik přijímá vitaminů, hořčíku nebo vápníku. „Hodně cestuju, hodně pracuju. Tělu dávám hodně zabrat. A vracím mu to tak, že se o něj starám.“
FTMO jede raketovým tempem. Seznam ji zařadil na 17. místo žebříčku 100 nejhodnotnějších českých firem. Loni dosáhla rekordního obratu téměř pěti miliard – a zvýšila zisk EBITDA na 2,3 miliardy. To vše bez externího investora.
„Minulý rok byl pro nás významný z několika důvodů. Tím hlavním je ale jednoznačně přechod z firmy zabývající se jedním byznysem do skupiny sdružující v synergii různá odvětví. Že jsme během toho dokázali dále rozšířit svoje služby na platformě a růst co do počtu uživatelů, považujeme za velký úspěch,“ doplňuje Šuffner. FTMO teď chce dále pokračovat ve své expanzi.
Tento text – a mnoho dalších článků – najdete v zaříjovém čísle měsíčníku Hrot. Ten je dostupný jak v tištěné, tak digitální verzi, aby si každý našel svůj ideální způsob, jak si ho nejlépe vychutnat. Předplatit si jej můžete ZDE
foto: Tomáš Novák, Hrot24