Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Na oranžovém pohřbu III

Těžko asi najdete člověka, který by dobrovolně souhlasil s tím, že se o jeho finance bude starat někdo, kdo si neumí udělat pořádek ani v těch vlastních. Na seznam „nechtěných správců“ již delší čas určitě patří sociální demokracie. Partaj, která se dlouhá léta podílela na správě státu a veřejných financí. Strana se 140letou historií má v partajním hospodaření, slušně řečeno, nepořádek.

Stejně tak, jako se chovala k eráru, se chová také k vlastnímu majetku. Dluhy rostou, jen z kontokorentu u Fio banky je z povolených 250 mi­lionů korun vyčerpáno už 210 milionů. Po neúspěchu v posledních volbách strana přišla o desítky milionů korun a k tomu stále hrozí, že bude muset platit stovky milionů kvůli sporům o Lidový dům potomkům právníka Zdeňka Altnera. Už není kde brát.

Bez radikálních úspor a prodeje alespoň části majetku bude partaj za pár měsíců na suchu. Ani tak ale není jisté, zda radikální opatření budou stačit k přežití. Reálně hrozí, že s majetkem a vlivem na velkou politiku na tom budou sociální demokraté za pár měsíců stejně jako třeba hnutí Brno Plus. Za to, co v Babišově kabinetu předváděli Maláčová, Hamáček a spol., je takový osud asi zasloužený.

Tomáš Budník se sice ve svém oboru nepohybuje tak dlouho jako sociální demokracie v politice, je ale o poznání úspěšnější. Již druhým rokem řídí někdejší šéf O2 svou investiční skupinu Thein, která chce měnit IT trh nejen v Česku. Z „garážovky“ se mu daří budovat byznys s miliardovým obratem. Budník ukazuje, že život není o drahých autech a jachtách, ale také o tom, zanechat tu nějaký odkaz, nějak přispět společnosti. A to je v současnosti určitě inspirací.

Méně inspirativní je to s elektromobily. Už letos měly podle některých předpovědí brázdit české silnice stovky tisíc vozů poháněných elektřinou. Zatím jich je jen devět tisíc. Po zkušenostech z jiných zemí se ukazuje, že bez státní dotace jejich nástup tak rychlý nebude. Pro střední vrstvu, jejíž mobilita je závislá na pořízení ojetiny, to je špatná zpráva. Reálně hrozí, že jí autobazary nebudou několik let schopné nabídnout nic kvalitního, co jezdí na elektřinu.

V novém Hrotu najdete, jako ostatně vždy, i další nové informace a skvělé texty. Třeba o tom, proč přibývá Čechů, kteří užívají psychoaktivní léky a vytvořili si na nich závislost. Nebo o tom, jak Američané zjistili, že jim to doma smrdí. Příjemné čtení.