Brusel má zelenou k zavedení cel na čínské elektromobily. Jejich odpůrci se bojí odvety Pekingu

Čína dnes podle státních médií vyzvala Evropskou unii, aby zavedení dodatečných cel odložila, a zabránila tak eskalaci napětí ve vzájemném obchodě.

Čína dnes podle státních médií vyzvala Evropskou unii, aby zavedení dodatečných cel odložila, a zabránila tak eskalaci napětí ve vzájemném obchodě.

Celý článek
0

Brusel odložil zákon o odlesňování. Ochránci přírody zuří, byznys to vítá

Kontroverzní zákon o odlesňování, který nařizuje podnikatelům v EU dokazovat, že dovážené suroviny, jako je dřevo, palmový olej, káva nebo hovězí maso nezpůsobují kácení lesů, Brusel o jeden rok odložil.

Kontroverzní zákon o odlesňování, který nařizuje podnikatelům v EU dokazovat, že dovážené suroviny, jako je dřevo, palmový olej, káva nebo hovězí maso nezpůsobují kácení lesů, Brusel o jeden rok odložil.

Celý článek
0

Auta z Číny mají v Česku podíl do deseti procent, elektromobily vyšší

Celkový podíl čínských aut na českém trhu se pohybuje pod deseti procenty. Vyšší zastoupení čínské výroby je u elektromobilů, mimo jiné kvůli nejprodávanější značce Tesla, která část produkce pro český trh vyrábí právě v Číně. Uvedl to tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.

Celkový podíl čínských aut na českém trhu se pohybuje pod deseti procenty. Vyšší zastoupení čínské výroby je u elektromobilů, mimo jiné kvůli nejprodávanější značce Tesla, která část produkce pro český trh vyrábí právě v Číně. Uvedl to tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.

Celý článek
0

Na bruslích ve větvích. Bude mít Česko svou High Line?

Opuštěná drážní tělesa mohou přinést městům novou vzpruhu

Na bruslích ve větvích. Bude mít Česko svou High Line?
Chybělo málo a dnes suverénně nejnavštěvovanější místo New Yorku by vůbec nevzniklo. Dnes je „park in the sky“ ikonou města. | Shutterstock.com

Snad každé město by chtělo mít svou High Line, tedy visutou dráhu. Výjimečná konverze staré železniční cesty uprostřed New Yorku se stala ikonou toho, jak přetvořit lidské dílo, které dosloužilo, v živý magický veřejný prostor. Stačil přitom nikterak bombastický nápad. Nechat porůst bývalou zásobovací dráhu mezi vysokými domy travami, květinami, keři a nenásilně je proplést s civilizačními doplňky. Dva pokusy o domácí High Line se právě rodí i u nás. Jeden v Brně a druhý v Praze.

Cesta ke Svratce

Monumentální stavba vídeňského (nebo také brněnského) viaduktu z roku 1838, vrchol tehdejšího stavitelství, zdobila brněnské panorama pouhých 60 let. Poté pro zvětšení kapacity nádraží famózní stavební počin přirovnávaný k viaduktu v Římě zmizel v ohromném náspu. Je ale skutečně ukryt uvnitř, nebo byl zcela rozebrán? Spatří ještě někdy Brno tento historický skvost?

To jsou otázky, které se honí hlavou Michalu Sedláčkovi, hlavnímu architektovi moravské metropole. Vysnil si totiž, že se historická stavba opět stane chloubou města. Podle jeho představ by se původní viadukt se 72 oblouky o délce 637 metrů mohl stát cyklistickou a pěší promenádou, která spojí centrum města s nábřežím Svratky. S jeho záchranou se počítá v návaznosti na chystanou výstavbu nového hlavního nádraží a nové čtvrti Trnitá jižně od historického jádra Brna. Jaký nový impulz může taková stavba přinést městu, Sedláček na vlastní kůži zažil právě při rekonstrukci slavné High Line v New Yorku.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit