Česko zažívá startupový boom. Jak ale zabránit odlivu inovativních společností do zahraničí?

„Hlavní problém stále vidím v digitalizaci státní správy. Stát nejenže nedokáže zjednodušit procesy, ale ani neposkytuje firmám potřebná data, která by mohla výrazně urychlit jejich růst,“ říká partner Deloitte Jiří Sauer.

„Hlavní problém stále vidím v digitalizaci státní správy. Stát nejenže nedokáže zjednodušit procesy, ale ani neposkytuje firmám potřebná data, která by mohla výrazně urychlit jejich růst,“ říká partner Deloitte Jiří Sauer.

Celý článek
0

Čipová hysterie: Jediný chybný enter na 24 hodin hrozil potopit celé klíčové odvětví

Holandský výrobce čipů ASML omylem zveřejnil nepříznivou prognózu a burzy po celém světě klesly. Škodu o den později napravil tchajwanský konkurent TSMC. 

Holandský výrobce čipů ASML omylem zveřejnil nepříznivou prognózu a burzy po celém světě klesly. Škodu o den později napravil tchajwanský konkurent TSMC. 

Celý článek
0

Komentář: Čínské akcie zůstávají atraktivní i přes nedávnou korekci cen

Pokud čínská vláda, podobně jako tomu bylo v roce 2008 za finanční krize, „posype“ ekonomiku znatelně i fiskálně, můžeme se dočkat i trvalejšího růstu tamního akciového trhu.

Pokud čínská vláda, podobně jako tomu bylo v roce 2008 za finanční krize, „posype“ ekonomiku znatelně i fiskálně, můžeme se dočkat i trvalejšího růstu tamního akciového trhu.

Celý článek
0

Facebook si nemůže cílit reklamu, jak se mu zlíbí, rozhodl soud

Společnost Meta musí omezit používání osobních údajů, které získá z Facebooku, pro cílenou reklamu. Toto rozhodnutí Nejvyššího evropského soudu tak nakonec podpořilo boj známého rakouského aktivisty za ochranu soukromí Maxe Schremse.  

Facebook si nemůže cílit reklamu, jak se mu zlíbí, rozhodl soud
Facebook v EU znovu narazil skrze GDPR | Foto: Shutterstock

Ten podle agentury Reuters podal u rakouského soudu stížnost, v níž tvrdil, že se na něj na základě zpracovaných osobních údajů zaměřila cílená reklama. Rakouský soud se poté obrátil na Soudní dvůr Evropské unie se sídlem v Lucemburku, který dal nakonec minulý pátek Schremsovi za pravdu. 

„Sociální síť, jako je Facebook, nemůže používat všechny získané osobní údaje pro účely cílené reklamy, a to bez časového omezení a bez rozlišení typu údajů,“ uvedl Soudní dvůr EU. Podle soudců to stanoví zásada minimalizace údajů podle pravidel EU o ochraně soukromí známých jako GDPR.  

Společnost Meta v reakci uvedla, že investovala více než pět miliard eur do zakotvení ochrany soukromí ve svých produktech a že nepoužívá zvláštní kategorie údajů, které uživatelé poskytují k personalizaci reklam. „Každý, kdo používá Facebook, má přístup k široké škále nastavení a nástrojů, které uživatelům umožňují spravovat způsob, jakým využíváme jejich osobní data," uvedl mluvčí společnosti Meta.  

Schremsova právnička Katharina Raabe-Stuppnigová však výrok soudu přivítala „Po tomto rozhodnutí bude moci být k reklamě použita pouze malá část datového fondu společnosti Meta, a to i v případě, že uživatelé s reklamou souhlasí. Toto rozhodnutí se vztahuje i na všechny ostatní společnosti poskytující online reklamu, které nemají přísné postupy pro mazání údajů,“ uvedla.