Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Facebook si nemůže cílit reklamu, jak se mu zlíbí, rozhodl soud

Společnost Meta musí omezit používání osobních údajů, které získá z Facebooku, pro cílenou reklamu. Toto rozhodnutí Nejvyššího evropského soudu tak nakonec podpořilo boj známého rakouského aktivisty za ochranu soukromí Maxe Schremse.  

Facebook si nemůže cílit reklamu, jak se mu zlíbí, rozhodl soud
Facebook v EU znovu narazil skrze GDPR | Foto: Shutterstock

Ten podle agentury Reuters podal u rakouského soudu stížnost, v níž tvrdil, že se na něj na základě zpracovaných osobních údajů zaměřila cílená reklama. Rakouský soud se poté obrátil na Soudní dvůr Evropské unie se sídlem v Lucemburku, který dal nakonec minulý pátek Schremsovi za pravdu. 

„Sociální síť, jako je Facebook, nemůže používat všechny získané osobní údaje pro účely cílené reklamy, a to bez časového omezení a bez rozlišení typu údajů,“ uvedl Soudní dvůr EU. Podle soudců to stanoví zásada minimalizace údajů podle pravidel EU o ochraně soukromí známých jako GDPR.  

Společnost Meta v reakci uvedla, že investovala více než pět miliard eur do zakotvení ochrany soukromí ve svých produktech a že nepoužívá zvláštní kategorie údajů, které uživatelé poskytují k personalizaci reklam. „Každý, kdo používá Facebook, má přístup k široké škále nastavení a nástrojů, které uživatelům umožňují spravovat způsob, jakým využíváme jejich osobní data," uvedl mluvčí společnosti Meta.  

Schremsova právnička Katharina Raabe-Stuppnigová však výrok soudu přivítala „Po tomto rozhodnutí bude moci být k reklamě použita pouze malá část datového fondu společnosti Meta, a to i v případě, že uživatelé s reklamou souhlasí. Toto rozhodnutí se vztahuje i na všechny ostatní společnosti poskytující online reklamu, které nemají přísné postupy pro mazání údajů,“ uvedla.