McDonald's po 57 letech představuje: Chicken Big Mac

se svolením www.mcdonalds.com

McDonald's po 57 letech představuje: Chicken Big Mac

McDonald's, světově proslulý řetězec rychlého občerstvení, tento týden odhalil významnou novinku, která může zásadně ovlivnit jejich ikonické menu. Po 57 letech od uvedení originálního Big Macu přichází společnost s jeho kuřecí verzí – Chicken Big Mac.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

Historie Big Macu

Big Mac, který se stal symbolem McDonald's, byl poprvé představen v roce 1967. Jeho tvůrcem byl franšízant z Pensylvánie, inspirovaný konkurenčními hamburgerovými restauracemi. Revolučním prvkem byl dvoupatrový hamburger s třídílnou žemlí. Od svého celonárodního uvedení v roce 1968 se Big Mac stal fenoménem – každoročně se prodá přes 500 milionů kusů.

Chicken Big Mac přichází do USA

Ačkoliv Chicken Big Mac byl již dříve dostupný na některých zahraničních trzích, ve Spojených státech bude poprvé oficiálně uveden 10. října 2024. Bude nabízen na vybraných místech, dokud budou zásoby k dispozici.

Tariq Hassan, hlavní marketingový a zákaznický zkušenostní ředitel McDonald's USA, k tomu uvedl: „S uvedením Chicken Big Mac jsme nadšeni, že můžeme vzdát hold jednomu z našich nejikoničtějších položek v menu – Big Macu, a představit ho nové generaci fanoušků.“

Marketingová strategie

McDonald's zvolil netradiční marketingovou strategii pro uvedení Chicken Big Macu. Před oficiálním startem otevřel tajnou pop-up restauraci „McDonnell’s“ v Los Angeles, kde byl nový produkt nabízen jen jeden den. Tímto krokem se společnost zaměřila na moderní trendy, jako je „dupe kultura“ a „živé vysílání“.

Konkurenční boj v kuřecím segmentu

Uvedení Chicken Big Macu je součástí dlouhodobé strategie McDonald's stát se důvěryhodným hráčem v kuřecím segmentu. Tento krok je reakcí na měnící se preference zákazníků a rostoucí konkurenci nejen od tradičních fastfoodových řetězců, ale i od specializovaných kuřecích restaurací, jako je Chick-fil-A.

Chicken Big Mac představuje důležitý krok pro McDonald's, který byl dosud velmi opatrný v experimentování se svým ikonickým produktem. Zda se kuřecí verze vyrovná popularitě originálu, ukáže až čas. Jak poznamenal jeden z komentátorů: „Zkontrolujme to za 57 let a uvidíme, jak si vede ve srovnání s originálem.“