Plynovod NordStream chce „za hubičku“ koupit americký investor, Trumpův štědrý sponzor

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Celý článek
0

Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Řešením je privátní pojištění a zavření části nemocnic,“ říká respektovaný lékař Netuka

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Kreml zakázal vývoz uranu do Ameriky. Na ceně se to zatím neprojevilo

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Celý článek
0

Lufthansa Technik loni zvýšila obrat a zisk o více než dvacet procent

Společnost Lufthansa Technik, světový lídr v oblasti údržby, oprav a generálních oprav (MRO) dopravních letadel, má za sebou velice úspěšný rok 2023. Předpokládá se, že oproti předchozímu roku zaznamená nárůst obratu a zisku o více než dvacet procent, takže její tržby přesáhnou hranici šesti miliard eur. Za tímto výsledkem stojí dva hlavní faktory: oživení letecké dopravy po skončení covidové pandemie, a především aktivní marketing společnosti.

Lufthansa Technik loni zvýšila obrat a zisk o více než dvacet procent
Airbus A320 společnosti Royal Jordanian v servisním centru Lufthansa Technik v Budapešti | Lufthansa Technik / Stagl Akos

Že jde i ve světovém měřítku o obrovskou společnost, dokládají následující čísla: Lufthansa Technik zaměstnává téměř 22 tisíc lidí a po celém světě provozuje 35 vlastních poboček, v nichž zajišťuje služby pro více než 800 leteckých společností, což představuje více než čtyři a půl tisíce letadel. Znamená to, že o technický stav přibližně každého pátého dopravního letadla, které je ve světě v provozu, se starají mechanici Lufthansa Technik. Jen za prvních devět měsíců minulého roku uzavřela společnost 580 nových kontraktů a další zákazníci přibývají každým dnem. Provozovatelé a majitelé letadel oceňují především rychlost servisu, odbornou kompetenci mechaniků a v neposlední řadě také skvělé zásobení servisních center Lufthansa Technik jinde nedostatkovými náhradními díly, takže většina závad a poruch může být odstraněna v řádu hodin. 

Pro každou leteckou společnost je totiž status letadla označovaný jako AOG, tedy Aircraft on Ground, letadlo uzemněné v důsledku technické poruchy, noční můrou. Stojící letadlo pouze generuje náklady, ale nic nevydělává. „I to byl důvod, proč se naše společnost rozhodla rozšířit smlouvu s Lufthansa Technik,“ říká Samer Majali, generální ředitel Royal Jordanian. Tato letecká společnost už deset let spolupracuje s firmou Lufthansa Technik v oblasti celkové podpory náhradních dílů (TCS). Nyní smlouvu rozšířila i na takzvanou těžkou údržbu (C-Check) dvou Airbusů A320, která v těchto dnech probíhá v servisním centru Lufthansa Technik v Budapešti. Podobné smlouvy v loňském roce uzavřela německá společnost s Emirates, Air Serbia, Saudia Technic a dalšími leteckými společnostmi a servisními centry. 

 Lufthansa Technik je uznávanou světovou jedničkou v přestavbách interiérů dopravních letadel mnoha typů.
Lufthansa Technik / Stagl Akos

Prognózy rozvoje letecké dopravy na příštích sedm let předpokládají obrovský nárůst požadavků na servisní služby. Proto na konci roku 2023 vyhlásil management Lufthansa Group, do jejíhož portfolia Lufthansa Technik stoprocentně patří, rozvojový program Ambition 2030. Jeho součástí je podpora aktivit v oblasti údržby a oprav motorů a dalších klíčových leteckých komponentů. Plán také zahrnuje výrazný rozvoj spolupráce společnosti s německými ozbrojenými silami, jimž firma poskytuje technickou podporu při údržbě a servisu vojenských dopravních letadel. Je tedy více než pravděpodobné, že společnost Lufthansa Technik bude pokračovat na cestě hospodářského úspěchu.