LinkedIn testuje funkci krátkých videí, inspiraci našel v TikToku
Sociální síť LinkedIn v současné době v mobilní aplikaci testuje nový kanál pro nahrávání a sledování krátkých videí podobný TikToku. Tímto testem se připojuje k mnoha dalším populárním aplikacím, které po nárůstu popularity TikToku spustily vlastní kanály pro krátká videa.
Jako první si podle serveru TechCrunch nového video kanálu všiml Austin Null, ředitel pro strategii v agentuře McKinney. Na síti LinkedIn pak zveřejnil krátkou ukázku představující nový kanál, který se v mobilní aplikaci nachází v navigačním panelu jako nová karta „video“. Funkce je ale zatím v testovací fázi a tak se většině uživatelů ani po aktualizaci nezobrazí.
Nový přírůstek je ale podle dostupných ukázek podobný vertikálním kanálům krátkých videí, které známe z ostatních aplikací, nicméně obsah je trochu jiný. Tak jako celá síť LinkedIn, je i tento kanál zaměřený primárně na profesní obsah. Je tedy otázkou, zda bude do budoucna možné nahrávat na síť i spoty, které nesouvisejí s pracovním životem.
Spuštění nové funkce přichází v době, kdy videa tvůrců, kteří sdílejí na TikToku rady a zkušeností týkajících se kariérního růstu, hledání práce a profesní rozvoje, sledují miliony uživatelů. Nový kanál LinkedIn by tak těmto tvůrcům poskytl nový prostor pro sdílení jejich videoobsahu, čímž by mohli potenciálně oslovit větší množství diváků.
LinkedIn se postupně začíná obsahem a nabízenými službami trochu vzdalovat od puristické definice profesionální sociální sítě. Před nedávnem totiž začal do svého rozhraní zavádět například gaming, od čehož si slibuje, že udrží uživatele v aplikaci.