Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Lékárenské e-shopy boří rekordy, potvrdila čísla jedničky na trhu

Dr. Max utržil v covidovém roce za léky přes 21 miliard korun, e-shop mu rostl o 44 procent.

Lékárenské e-shopy boří rekordy, potvrdila čísla jedničky na trhu
ilustrační foto | Profimedia.cz

Covidový rok má v internetových prodejích svého vítěze. Jsou jím lékárny. Poté, co platforma Pilulka oznámila růst o 17,5 procenta na tržby 1,3 miliardy korun, s čísly, na něž se netrpělivě čekalo, přichází i největší hráč na trhu. Síť Dr. Max ze stáje investiční skupiny Penta dosáhla v roce 2020 celkových tržeb ve výši 21,1 miliardy. Meziročně to představuje růst bezmála 5,5 procenta.

„Tento výsledek znamená, že jsme obstáli v období, které lze jednoznačně označit za nejkomplikovanější v historii firmy,“ komentoval meziroční změnu generální ředitel sítě lékáren Daniel Horák. Síť Dr. Max i ostatní lékárny se musely potýkat s omezeními, jako byl výpadek zaměstnanců, ať už kvůli ošetřovnému, karanténě, nebo nemoci samotné. Podle statistik také před rokem klesla návštěvnost lékáren.

Logicky z toho vyplynulo jediné – zákazníci se přesunuli na internet. A právě tady se stal celý segment jedním z vítězů. E-shop Dr. Maxe dosáhl meziročního růstu téměř 44 procent a vykázal obrat přes 1,3 miliardy korun. Meziročně stoupla návštěvnost e-shopu o deset milionů na celkových více než 42 milionů uživatelů. E-shop Dr. Maxe byl tak i za uplynulý rok jedničkou na trhu.

Na internetu se dařilo i lékárnám Benu. Vlivem pandemie zaznamenaly online prodeje nárůst o 93 procent a dosáhly jedné miliardy korun. Celkový obrat lékáren Benu vzrostl meziročně o 22 procent, a to za období od 1. února 2020 do 31. ledna 2021, kdy běží jejich mateřskému lékárenskému velkoobchodu Phoenix fiskální rok. Obrat Benu se zvýšil z 6,2 na 7,6 miliardy korun, což představuje nejlepší výsledek v historii.

Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dosáhly prodeje na internetu loni rekordních 196 miliard korun, což byl meziroční růst v objemu 26 procent. Mezi obory, které skokově zvýšily objemy prodejů, jsou vedle potravin a drogistického zboží právě léky. A dobře bude v tomto ranku podle všeho i dál. „Je jisté, že nás čeká překonání magické hranice 200 miliard korun obratů. Vývoj přinese velmi pravděpodobně další prolínání online a offline prodeje a bude pokračovat vyšší četnost objednávek zboží denní spotřeby,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.