Lékárenské e-shopy boří rekordy, potvrdila čísla jedničky na trhu
Dr. Max utržil v covidovém roce za léky přes 21 miliard korun, e-shop mu rostl o 44 procent.
Covidový rok má v internetových prodejích svého vítěze. Jsou jím lékárny. Poté, co platforma Pilulka oznámila růst o 17,5 procenta na tržby 1,3 miliardy korun, s čísly, na něž se netrpělivě čekalo, přichází i největší hráč na trhu. Síť Dr. Max ze stáje investiční skupiny Penta dosáhla v roce 2020 celkových tržeb ve výši 21,1 miliardy. Meziročně to představuje růst bezmála 5,5 procenta.
„Tento výsledek znamená, že jsme obstáli v období, které lze jednoznačně označit za nejkomplikovanější v historii firmy,“ komentoval meziroční změnu generální ředitel sítě lékáren Daniel Horák. Síť Dr. Max i ostatní lékárny se musely potýkat s omezeními, jako byl výpadek zaměstnanců, ať už kvůli ošetřovnému, karanténě, nebo nemoci samotné. Podle statistik také před rokem klesla návštěvnost lékáren.
Logicky z toho vyplynulo jediné – zákazníci se přesunuli na internet. A právě tady se stal celý segment jedním z vítězů. E-shop Dr. Maxe dosáhl meziročního růstu téměř 44 procent a vykázal obrat přes 1,3 miliardy korun. Meziročně stoupla návštěvnost e-shopu o deset milionů na celkových více než 42 milionů uživatelů. E-shop Dr. Maxe byl tak i za uplynulý rok jedničkou na trhu.
Na internetu se dařilo i lékárnám Benu. Vlivem pandemie zaznamenaly online prodeje nárůst o 93 procent a dosáhly jedné miliardy korun. Celkový obrat lékáren Benu vzrostl meziročně o 22 procent, a to za období od 1. února 2020 do 31. ledna 2021, kdy běží jejich mateřskému lékárenskému velkoobchodu Phoenix fiskální rok. Obrat Benu se zvýšil z 6,2 na 7,6 miliardy korun, což představuje nejlepší výsledek v historii.
Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dosáhly prodeje na internetu loni rekordních 196 miliard korun, což byl meziroční růst v objemu 26 procent. Mezi obory, které skokově zvýšily objemy prodejů, jsou vedle potravin a drogistického zboží právě léky. A dobře bude v tomto ranku podle všeho i dál. „Je jisté, že nás čeká překonání magické hranice 200 miliard korun obratů. Vývoj přinese velmi pravděpodobně další prolínání online a offline prodeje a bude pokračovat vyšší četnost objednávek zboží denní spotřeby,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.