Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Krizové letopisy

České aerolinie v minulosti přežily neúspěšné privatizace i éru „Luftjardy“ Tvrdíka. Stát je musel zachraňovat už jednou – v krizovém roce 2009.

Krizové letopisy
ilustrační foto | Shutterstock.com

Podnikání se často mění v boj o přežití a v oboru letecké dopravy to platí dvojnásob. Tedy spíš stokrát víc než jinde. Aerolinky v posledních desetiletích čelily snad všem představitelným rizikům od nakažlivých chorob přes teroristické útoky až po omezení provozu kvůli sopečné aktivitě na Islandu. Ani na techniku není vždy spolehnutí, jak dokazuje kauza vadných letadel Boeing 737 Max. 

Kromě těchto globálních rizik musely České aerolinie (ČSA), tradiční národní dopravce s historií sahající až do roku 1923, čelit i úderům na domácí frontě. Politici opakovaně firmu privatizovali a opět zestátňovali, top manažeři jednou nakupovali letadla jak šílení a jindy naopak seškrtali, co mohli. Mnozí zákazníci přeběhli k nízkonákladovým aerolinkám a výměnou za levnou letenku jsou ochotni tolerovat jejich ne zrovna milý přístup.

Naopak společnost Travel Service, na konci roku 2018 přejmenovaná na Smartwings, dlouho úspěšně prolétávala mezi bouřkovými mraky. S každým rokem rostla a rostla, až nakonec před více než dvěma lety pohltila ČSA. Do potíží ji stáhl až nákup problémových Maxů a současná koronavirová krize.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit