Plynovod NordStream chce „za hubičku“ koupit americký investor, Trumpův štědrý sponzor

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Celý článek
0

Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Řešením je privátní pojištění a zavření části nemocnic,“ říká respektovaný lékař Netuka

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Kreml zakázal vývoz uranu do Ameriky. Na ceně se to zatím neprojevilo

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Celý článek
0

Když letadla vozí vzduch

Absurdita bruselského boje za záchranu klimatu občas vyrazí dech i zarytému euroskeptikovi. Jako třeba v případě nedávno zveřejněné zprávy o Lufthanse.

Německá letecká společnost kvůli špatně nastaveným pravidlům tuto zimu vypraví na osmnáct tisíc zbytečných přeletů s poloprázdnými letadly.

Evropská regulace stanovuje, že letecké společnosti – pokud si tedy chtějí udržet sloty na významných evropských letištích – musejí z celkového počtu svých letů provozovat minimálně osmdesát procent jako pravidelná „linková“ spojení. Pod tlakem pandemie byla sice tato kvóta snížena na padesát procent, i to je ale zjevně příliš.

Aktuální vlna omikronu opět prudce srazila zájem o létání a Lufthansa řeší obrovský převis nabídky letenek nad poptávkou. I kvůli zachování řečené padesátiprocentní kvóty tak německé aerolinky doslova převážely nad Evropou vzduch. Samozřejmě za nemalých emisí oxidu uhličitého.

Neschopnost Bruselu reagovat pružně na aktuální situaci a přizpůsobit jí pravidla pro letecké firmy je v ostrém kontrastu s mnoha dalšími opatřeními, která Evropská komise zavedla či se zavést chystá a která mohou těžce poškodit evropskou ekonomiku. A to od energetiky přes průmysl až po dopravu. 

Úsměvně v této souvislosti vypadá i plán, podle něhož by se v rámci programu Fit for 55 mělo zdanit dosud od odvodů osvobozené letecké palivo. To by mělo podle představ Komise vést ke zdražení letenek, poklesu zájmu o letecké cestování, a tedy omezení emisí. Snad Brusel před zavedením nové daně neopomene změnit pravidla, která nutí aerolinky přelétávat z místa na místo s (polo)prázdnými letadly.