Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Když letadla vozí vzduch

Absurdita bruselského boje za záchranu klimatu občas vyrazí dech i zarytému euroskeptikovi. Jako třeba v případě nedávno zveřejněné zprávy o Lufthanse.

Německá letecká společnost kvůli špatně nastaveným pravidlům tuto zimu vypraví na osmnáct tisíc zbytečných přeletů s poloprázdnými letadly.

Evropská regulace stanovuje, že letecké společnosti – pokud si tedy chtějí udržet sloty na významných evropských letištích – musejí z celkového počtu svých letů provozovat minimálně osmdesát procent jako pravidelná „linková“ spojení. Pod tlakem pandemie byla sice tato kvóta snížena na padesát procent, i to je ale zjevně příliš.

Aktuální vlna omikronu opět prudce srazila zájem o létání a Lufthansa řeší obrovský převis nabídky letenek nad poptávkou. I kvůli zachování řečené padesátiprocentní kvóty tak německé aerolinky doslova převážely nad Evropou vzduch. Samozřejmě za nemalých emisí oxidu uhličitého.

Neschopnost Bruselu reagovat pružně na aktuální situaci a přizpůsobit jí pravidla pro letecké firmy je v ostrém kontrastu s mnoha dalšími opatřeními, která Evropská komise zavedla či se zavést chystá a která mohou těžce poškodit evropskou ekonomiku. A to od energetiky přes průmysl až po dopravu. 

Úsměvně v této souvislosti vypadá i plán, podle něhož by se v rámci programu Fit for 55 mělo zdanit dosud od odvodů osvobozené letecké palivo. To by mělo podle představ Komise vést ke zdražení letenek, poklesu zájmu o letecké cestování, a tedy omezení emisí. Snad Brusel před zavedením nové daně neopomene změnit pravidla, která nutí aerolinky přelétávat z místa na místo s (polo)prázdnými letadly.