České firmy musejí ve srovnání s konkurencí nabídnout slevu. Dokud bude tohle trvat, budeme „zemí levné ekonomiky“.
Rozdíl mezi iPhonem a jeho konkurenty měřeno funkčností bude mnohem menší, než by odpovídalo „jablečné přirážce“, kterou se chystá po středeční premiéře nové modelové řady během několika týdnů zaplatit odhadem devadesát milionů lidí ze všech koutů světa. Neboť přesvědčení o tom, že iPhone je něco víc než chytře vymyšlený, krásně navržený a perfektně vyrobený mobil, je hluboké a fanoušci Applu jsou schopni se o tom hádat do krve.
Srovnatelnou loajalitu, pokud jde o nějaký průmyslový výrobek, vyvolává snad jen Tesla, a to navzdory tomu, že dílenské zpracování jejích elektromobilů je pod psa.
Miliarda uživatelů zařízení s logem nakousnutého jablka, z nichž většina je přesvědčená o superioritě značky, pak umožnila proměnit Apple v nejhodnotnější firmu na světě se současnou tržní kapitalizací kolem 2,5 bilionu dolarů. Náskok před světovou dvojkou (Microsoft) je momentálně něco přes 170 miliard, tedy asi tolik, kolik je tržní kapitalizace německé jedničky, dodavatele podnikových informačních systémů SAP. Ten je ovšem v první globální stovce korporátních gigantů obchodovaných na burzách až 75. v pořadí.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot