„Inovativní i děsivé. Uvidíme.“ Jsou brýle od Apple revolucí, nebo dystopií?
Technologický svět žije poslední týden žhavou novinkou od Applu, čímž jsou brýle pro rozšířenou a virtuální realitu Vision Pro. "Dnešním dnem začíná nová éra počítačů," prohlásil šéf Applu Tim Cook.
Brýle Apple Vision Pro, které konkurují brýlím pro rozšířenou realitu od společnosti Meta a Oculus nebo Sony, se sice asi nestanou přes noc kasovním trhákem, ale mohou být technologickou revolucí. Počáteční cena prvních produktů na trhu se pohybuje v přepočtu kolem 80 tisíc korun a výrobky si zatím můžete pořídit pouze ve Spojených státech amerických, ale možnosti, které brýle nabízí, jsou obrovské. Apple sice ještě nezahájil ostrou prodejní kampaň cílenou na masy zákazníků, ale zkoumá trh a uživatele z toho hlediska, jestli jsou ochotní si "nasadit a nosit" počítač na obličeji.
Apple, jak už to tak bývá, nesází pouze na kvalitní software a hardware, ale také na přitažlivý a stylový design svých výrobků. Proto i VR brýle jsou pečlivě navržené podle těch nejnovějších trendů a design je jednoduchý, stylový, ale zároveň fuknční a esteticky líbivý, uvádí magazín The Verge.
Magazín uvádí, že nově představené VR brýle vypadají dramaticky lépe než jakékoliv jiné headsety a brýle pro virtuální a rozšířenou realitu, které jsou na trhu. The Verge odkazuje na produkty od Meta Platforms nebo na výrobky od společnosti Sony a PlayStation. Podle technologického novináře a insidera Marka Gurmana z agentury Bloomberg vyjednává Apple s Británií a Kanadou, kam by se produkt měl dostat do konce letošního roku. Posléze chce firma brýle rozšířit do zbytku Evropy a do Asie. Inženýři firmy podle médií také pracují na lokalizaci zařízení pro Francii, Německo, Austrálii, Čínu, Japonsko a Jižní Koreu.
Samotná souprava je poměrně tenká, většinu hmotnosti a velikosti zařízení tvoří látkový štít a velký plyšový pásek kolem zadní části. "Brýle jsou mírně zakřivené a poměrně dobře obepínají obličej. Celá věc má vizuálně přitažlivou stříbrnou barvu, až po kabel vycházející z levé strany a baterii velikosti iPhonu ve spodní části, která zajišťuje dvouhodinovou výdrž headsetu," píše The Verge.
Přední displej jemně světelně pulzuje, což indikuje, že člověk nevidí ven a věnuje se VR prostředí. Zatímco když uživatel není kompletně ve virtuálním světě, tak jsou jeho oči vidět skrze průhledný displej. "Tento pohled bude buď inovativní, nebo děsivý. Uvidíme," doplňuje magazín.
"Dnešním dnem začíná nová éra počítačů," prohlásil šéf Applu Tim Cook minulý týden během uvedení brýlí na trh v kalifornském Cupertinu. Revoluční produkt v oblasti virtuálního prostoru propojuje digitální obsah s fyzickým světem a zároveň umožňuje uživatelům zůstat v kontaktu, přítomnosti a ve spojení se svým okolím, popisuje Apple na webu.
"Vision Pro vytváří nekonečné plátno pro aplikace, které přesahuje hranice tradičního displeje a představuje plně trojrozměrné uživatelské rozhraní ovládané těmi nejpřirozenějšími a nejintuitivnějšími možnými vstupy – očima, rukama a hlasem uživatele," uvádí Apple. Průlomová konstrukce VR brýlí je vybavena mimořádně vysokým rozlišením 23 milionů pixelů.
Šéf Applu Tim Cook se domnívá, že Apple Vision pro jsou stejnou revolucí v rámci výpočetní techniky jako byl Mac či iPhone. "Brýle Vision Pro, které vychází z desítek let inovací společnosti Apple, jsou o několik let napřed a nepodobají se ničemu, co bylo dříve vytvořeno," uvedl Cook s tím, že nový produkt má tisíce převratných informací. "Odemykají neuvěřitelné zážitky pro naše uživatele a vzrušující nové možnosti pro naše vývojáře."
Krátce poté, co byly brýle uvedené na trh, tak se na sociálních sítích objevila záplava více či méně bizarních a nevšedních fotografií a videí, kde jsou zachyceni uživatelé brýlí na veřejnosti. Mnoho lidí chodí s brýlemi po ulicích, jezdí veřejnou dopravou nebo dokonce řídí automobil a zároveň si užívají "jablečné" novinky. Mnoho výjevů, kdy uživatelé s nasazenými VR brýlemi, vypadá jako děsivá ukázka z dystopických sci-fi filmů.
Brýle je možné ovládat rukama, pohledem a hlasem. Uživatelé produktu vedle jeho ceny vytýkají v recenzích na internetu mimo jiné i to, že je těžký, velký, neobejde se bez neustálého nabíjení a má úzký zorný úhel.
Firma uvedla, že pro zařízení bylo vyvinuto a je dostupných přes 600 aplikací a her. Spotřebitelé také mohou sledovat filmy a seriály ve webovém prohlížeči zařízení od filmového giganta Disney. "Když jsme to viděli, bylo nám jasné, že je to nové plátno, na kterém můžeme vyprávět příběhy způsobem, jaký tady ještě nebyl," doplnil technologický ředitel společnosti Disney Entertainment Aaron LaBerge. Uživatelé tak mohou například sledovat 42 filmů společnosti Disney v trojrozměrném formátu.