Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Igor Rattaj: Na horách začínáme od začátku, jen s miliardovou ztrátou

Špindlerův Mlýn měl rekordní zimu, dařilo se Ještědu, zbytek byl horší. Investor do lyžařského byznysu, finančník Igor Rattaj, bilancuje po covidovém kómatu.

Igor Rattaj: Na horách začínáme od začátku, jen s miliardovou ztrátou
Letošní lyžařská sezona v Česku vyšla skvěle, říká v podcastu týdeníku Hrot šéf skupiny TMR Igor Rattaj. | foto Týdeník Hrot

„Na expanzi teď nemyslíme. Je třeba byznys stabilizovat,“ říká vládce horské skupiny Tatry Mountain Resorts (TMR) Igor Rattaj v aktuálním dílu byznys podcastu Na Hrotu. Letošní zima už byla podle někdejšího partnera skupiny J&T dobrá a dává oboru naději. 

Z pohledu Česka, kde TMR provozuje například areál ve Špindlerově Mlýně a nově také na Ještědu, jde prý o mimořádně dobrý rok. V případě Špindlu dokonce hovoří o vůbec nejvyšších tržbách za dobu, po kterou areál společně s dalšími byznysmeny kolem J&T a exšéfa ČEZ Martina Romana provozují. 

„Když to shrnu, Česko super, Slovensko horší, Polsko super, Rakousko dost zlé, ale tam máme malá aktiva,“ říká Rattaj, který se v posledních dvou letech posunul z pozice investora do role výkonného šéfa TMR a hned si vyzkoušel i roli krizového manažera. 

Podcast Na Hrotu s Igorem Rattajem

„Poučil jsem se, že když je dobře, umí dělat manažera kdekdo. Ale když je průser, přestávají platit poučky. A je lepší, když má manažer zároveň pravomoci spolumajitele, aby mohl dělat rychlá a rázná rozhodnutí,“ říká ke svému posunu do exekutivy TMR a krizového řízení, v jehož rámci propustil bezmála 300 lidí.

Jeho TMR, kde je největším individuálním akcionářem, v posledním účetním roce hospodařila s hrozivou ztrátou ve výši v přepočtu jedné miliardy korun. Navíc je nadále značně zadlužená, zejména skrze několik emisí dluhopisů. Nicméně investoři skupinu podle Rattaje v těžkých časech podrželi. „Nějaké malé financování jsme ještě získali, dostali jsme nějaké dotace, hlavně v Česku, na Slovensku se na nás vykašlali. Ale díky tomu jsme to nějak ustáli a teď začínáme od začátku, jen s miliardou ztráty,“ řekl v podcastu Rattaj.

Je denní skipas za dva tisíce korun ve Špindlu blížící se realitou? A jak to vypadá s klíčovou investicí, v jejímž rámci by se za miliardu propojily špindlerovské kopce? Je pro něj herectví koníček, nebo práce a kam chce dál investovat? O tom jsme se s Igorem Rattajem bavili v podcastu Na Hrotu.