Doprava v Praze a český hokej mají hodně společného. Stále se mluví o zlepšení, stále se investují docela velké peníze, a přitom je to čím dál horší. Hokejisté nepostoupili na olympiádě ani do čtvrtfinále. Projet Prahu autem chce opravdu velkou trpělivost. Někde se tvoří zácpy kvůli probíhající rekonstrukci dopravních staveb, jinde kvůli necitlivým úpravám. Takové rozšiřování chodníků, budování masivních tramvajových ostrůvků a rušení jízdních pruhů na frekventovaných komunikacích ke zvýšení průjezdnosti vůbec nepřispívá, spíš naopak. Tedy pokud hlavním cílem stavebních úprav není řidiče znechutit natolik, aby raději auto prodali a chodili po metropoli pěšky.
A skutečné dopravní peklo se teprve blíží. Od jara začne oprava frekventovaného Barrandovského mostu a dalších klíčových komunikací. Dopravě v Praze mělo v době rekonstrukce silnic částečně odlehčit vybudování městského a vnějšího okruhu a několika nových záchytných parkovišť. Alespoň to před volbami slibovala v programovém prohlášení koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil pro Prahu. Žádný z těchto slibů se splnit nepovedlo.
Hlavně kvůli dopravě se teď především u Pirátů třesou, jak že to dopadnou ty podzimní volby na magistrát. Oprávněně. Hlavní město už by si po letech zasloužilo, aby je vedl někdo, kdo jej má skutečně rád a rozumí jeho problémům. A na radnici ve Slavičíně třeba budou moci oslavit návrat skutečného experta zoceleného zkušenostmi z řízení velkého města. Třeba se už konečně pohne ten problém s parkováním před místní cukrárnou.
Nemáme moc kompetencí ani pravomocí, abychom lépe ochránili klienty zkrachovalých dodavatelů energií, tvrdí již několik měsíců Energetický regulační úřad. To by se mělo do budoucna částečně změnit. Úřad připravuje návrh legislativy, který by mu měl mimo jiné umožnit lépe dohlížet na fungování dodavatelů. V jeho rámci by se měla stanovit především jasná kritéria, jak se má dodavatel chovat, kolik má mít nakoupeno energie, jaké má mít například pojištění, jaké má mít základní jmění a podobně. Od plánu k realitě je ale ještě hodně daleko. Stačí si vzpomenout, jaké plány měla s úřadem jeho někdejší šéfová Alena Vitásková. „Přišla jsem vykydat tenhle chlív,“ tvrdila před lety. Skončilo to ještě větším svinčíkem. Tak uvidíme, jak to dopadne tentokrát.
Zajímavé věci se dějí v Jance Radotín. Fabrice, kde svoji hvězdnou kariéru odstartoval Martin Roman. Do podniku vstupují noví investoři v čele s někdejším Romanovým spolupracovníkem a velmi vlivným lobbistou Vladimírem Johanesem.
V novém Hrotu najdete i další nové informace a články. Třeba jsme za vás prostudovali všechny makroekonomické predikce a pokusili se odhadnout, jak se bude v dalších měsících dařit Česku. Nebo se můžete dočíst, co teď plánuje emeritní rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima a proč vážně zvažuje kandidaturu na prezidenta. Příjemné čtení.