Komentář: Proč v Evropě nerostou velké a úspěšné firmy?

Evropa si přiznala, že je ve velkých problémech, upadá a nestíhá držet krok s okolním vyspělým světem. Není schopná konkurovat Spojeným státům americkým a Číně a ztrácí se ve své ekonomice založené na regulacích a dotacích, které zcela pokřivují trh.

Evropa si přiznala, že je ve velkých problémech, upadá a nestíhá držet krok s okolním vyspělým světem. Není schopná konkurovat Spojeným státům americkým a Číně a ztrácí se ve své ekonomice založené na regulacích a dotacích, které zcela pokřivují trh.

Celý článek
0

Češky mění přístup k financím, investování už láká každou druhou. Pětina žen je ale bez úspor

Čím dál více českých žen vnímá investování nejen jako cestu k finančnímu zajištění, ale i jako prostředek k dosažení životních cílů. K nevýhodným investicím pak desetina z nich řadí i manželství.

Čím dál více českých žen vnímá investování nejen jako cestu k finančnímu zajištění, ale i jako prostředek k dosažení životních cílů. K nevýhodným investicím pak desetina z nich řadí i manželství.

Celý článek
0

Komentář: Proč Česko nedokáže proměňovat investice v ekonomický růst

Je to velká záhada: Česko je papírově plné investic, ale mezi tygry se rozhodně počítat nemůže. Kde je zakopán pes?

Je to velká záhada: Česko je papírově plné investic, ale mezi tygry se rozhodně počítat nemůže. Kde je zakopán pes?

Celý článek
0

Ford a Nike. Když dva dělají totéž...

Dvěma proslulým americkým firmám se v polovině týdne nad poměry dařilo.

Ford a Nike. Když dva dělají totéž...
Logo automobilky Ford | Profimedia.cz

Výrobce sportovní obuvi a oblečení Nike oznámil, že za poslední čtvrtletí vydělal více, než sám čekal: tržby čítaly 10,1 miliardy dolarů (očekávalo se 9,55 miliardy) a hrubá marže si o vlásek polepšila (44,3 procenta místo očekávaných 44,2 procenta). Kde se úspěch vzal? Vůle módymilovných Číňanů utrácet půl platu za tenisky se ukázala silnější než koronavirové obavy. Firemní akcie si v reakci na to polepšily o šest procent.

U Forda, jenž naopak (jako všechny automobilky) absolvoval velmi mizerné čtvrtletí, na to šli z druhé strany. Firma oznámila, že se spolu s GE a 3M pustí co nejrychleji do sestrojení zjednodušeného plicního ventilátoru, který bude vyrábět na základě vlastních technologií, jež zatím ochlazují sedadla v jeho vozech.

Dosud nejčastějším dodavatelem ventilátorů na trh je GE, ty ovšem stojí 50 tisíc dolarů za kus. Společně vyvíjený stroj má stát třetinu. Investoři po zveřejnění této zprávy odměnili zvýšeným zájmem i tradiční automobilku.