Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Experiment pokračuje

Co se stane, když vláda zruší povinnou spoluúčast zaměstnanců na stravování?

Experiment pokračuje
ilustrační foto | Profimedia.cz

Součástí konsolidačního balíčku, který si klestí cestu parlamentem, je z hlediska behaviorální ekonomie nesmírně zajímavá změna: návrh na zrušení povinné spoluúčasti zaměstnanců na stravování.

Zní to liberálně a systémově korektně, ale je třeba dobře zvážit, jak se změna pravidel projeví v realitě a zda vůbec bude dosaženo požadovaného efektu.

Podle dosud platných pravidel zaměstnavatel přispívá na stravenku 55 procenty hodnoty (z nichž se neplatí daně a odvody), nejvýše do 70 procent hodnoty limitu stravného, ale zaměstnanec si zbývajících 45 procent musí doplatit ze své čisté mzdy. V případě zaměstnaneckých kantýn zaměstnanci hradí cenu vstupních surovin k přípravě jídel a podíl je historická uzance, odvozená od výběrového šetření o struktuře nákladů v závodním stravování provedeného v devadesátých letech, z níž vyplynulo toto dělení.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit