Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Evropská spotřebitelská organizace žaluje sedm velkých herních firem

Evropská spotřebitelská organizace (BEUC) spolu s 22 členy z různých zemí, včetně Francie, Německa, Itálie a Španělska, podala stížnost u Evropské komise a Evropské sítě spotřebitelských autorit. Stížnost směřuje na sedm významných videoherních společností, mezi nimiž jsou Epic Games, Electronic Arts (EA), Roblox, Microsoft, Activision Blizzard, Mojang Studios, Supercell a Ubisoft.

Evropská spotřebitelská organizace žaluje sedm velkých herních firem
Evropská spotřebitelská organizace žaluje sedm velkých herních firem | www.shutterstock.com

BEUC obviňuje tyto společnosti z klamání hráčů a z toho, že je nutí k nadměrnému utrácení peněz, přičemž zvlášť ohroženou skupinou jsou děti. Generální ředitel BEUC, Agustin Reyna, uvedl: „Členové BEUC identifikovali mnoho případů, kdy jsou hráči klamáni k utrácení peněz. Regulační orgány musí zasáhnout a ukázat, že i herní svět, byť virtuální, podléhá pravidlům skutečného světa.“

Stížnost se zaměřuje zejména na používání prémiových herních měn, které podle BEUC mají za cíl klamat spotřebitele a mají významný dopad na děti. Organizace tvrdí, že herní společnosti vědomě využívají zranitelnosti mladších spotřebitelů a používají různé manipulativní techniky, aby je přiměly utrácet více peněz.

Video Games Europe, lobbistická skupina zastupující některé z dotčených společností, v reakci uvedla, že nákup herních měn je zavedenou praxí, kterou hráči dobře chápou. Dále zdůraznila, že její členové při nabízení těchto nákupů vždy dodržují evropské spotřebitelské zákony.

Tento krok přichází v době narůstajících obav ohledně závislosti dětí na videohrách. Někteří rodiče tvrdí, že herní společnosti úmyslně navrhují své produkty tak, aby vyvolávaly závislost.

Většina dotčených společností zatím na stížnost nereagovala. Pouze Roblox odkázal na prohlášení Video Games Europe.