Energetik Rokůsek vstupuje do nábytkářství. Koupil výrobce Javorina

Lichtenštejnský investiční fond BlueLight Petra Rokůska stoprocentně ovládl slovenského výrobce nábytku Javorina. Není to jediná aktivita inovativního podnikatele z poslední doby.

Energetik Rokůsek vstupuje do nábytkářství. Koupil výrobce Javorina
Inovátor Petr Rokůsek začínal v reklamě. Přes energetiku se nyní dostal k nábytku. | foto Salim Issa

Zakladatel a spolumajitel inovativní energetické společnosti Nano Energies Petr Rokůsek dle svých slov už léta spí v posteli značky Javorina. Byt má však vybaven i dalšími produkty slovenského výrobce. S nábytkem je natolik spokojen, že se nyní rozhodl společnost s obratem 3,3 milionu eur převzít. Javorina stoprocentně přechází do Rokůskova investičního fondu BlueLight.li se sídlem v Lichtenštejnsku, kde Rokůsek žije. 

„V této značce je uložen obrovský fortel – od zpracování samotného dřeva až po nejpreciznější um na CNC. Do tohoto systému plánuji integrovat inovace postavené na robotice a chci také vybudovat systém decentralizovaných výrobních jednotek po Evropě tak, aby se nábytek mohl vyrábět vždy z kvalitní lokální suroviny a co nejblíže místa bydliště zákazníka,“ prohlásil inovátor Rokůsek. 

Javorina doposud spadala pod skupinu Premium Design Group, zaměřenou na bytový design pro náročnou klientelu. Ta podle výkonné ředitelky Kateřiny Výmolové prodává výrobce kvůli změně strategie.

PDG se však v poslední době zbavila třeba i podílu v dodavateli interiérů Konsepti, kterého odkoupil původní akcionář, společnost Reforma Davida a Lucie Řezníčkových. Pozoruhodné také je, že stránky PDG nejsou dostupné. 

Rovněž kolem Rokůska je však v poslední době hodně živo. Nano Energies v dubnu oznámila prodej své tradingové divize společnosti Second Foundation. Dále se chce soustředit hlavně na tazvané agregátory flexibility, složité mechanismy pomáhající vyrovnávat produkci elektřiny se spotřebou v energetickém systému s vysokým podílem obnovitelných zdrojů.

Skrze BlueLight pak nedávno vstoupil do pracovního portálu Cocuma, na kterém se firmy mohou prezentovat svým budoucím zaměstnancům.