Emco naskakuje na maso bez masa

Český výrobce cereálií Emco uvádí na trh novou značku Pan Hrášek.

Emco naskakuje na maso bez masa
Martin Jahoda | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Jde o alternativy živočišných produktů na hrachovém základě, ovšem bez obligátní sóji. Vedle nudliček a burgerů nabídne Emco i „sýry“ goudu a čedar.

„Příklon k rostlinné stravě není krátkodobý trend, ale jde o postupnou změnu stravování společnosti, která se nebude týkat jen veganů či vegetariánů,“ říká Martin Jahoda, který převzal vedení firmy před dvěma lety po otci Zdeňkovi.

Emco není první českou firmou, kterou rostoucí segment rostlinných alternativ zaujal. Už před dvěma lety uvedla na trh svůj ManaBurger společnost Heaven Labs. Potenciál vidí v tuzemském trhu i nadnárodní firmy. Unilever zde nabízí svou značku Vegetarian Butcher, Lidl zase uspěl s mletým rostlinným „masem“ Next Level Hack.