Plynovod NordStream chce „za hubičku“ koupit americký investor, Trumpův štědrý sponzor

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Celý článek
0

Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Řešením je privátní pojištění a zavření části nemocnic,“ říká respektovaný lékař Netuka

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Kreml zakázal vývoz uranu do Ameriky. Na ceně se to zatím neprojevilo

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Celý článek
0

Elektroauta v zemi ojetin

Česká střední třída je závislá na ojetinách. Zelenání automobilek prodlouží už tak vysoké stáří tuzemského vozového parku

Elektroauta v zemi ojetin
ilustrační foto | Profimedia.cz

České ekonomice se až do příchodu pandemie čínské chřipky dařilo, hospodářství rostlo a s ním i naše životní úroveň. Na stavu automobilů v českých garážích a na parkovištích jako by se ale rostoucí blahobyt neprojevoval, spíš naopak. Průměrné stáří osobních aut registrovaných v Česku každoročně stoupalo a vyšší byly i emise, které česká osobní doprava produkuje.

Řečí statistik, loni na podzim jezdilo po tuzemských silnicích podle údajů Sdružení dovozců automobilů téměř 6,3 milionu osobních aut s českou registrační značkou. To je o 1,6 milionu víc než v roce 2011. Zatímco ale před deseti lety činil průměrný „věk“ osobního auta v Česku 12,7 roku, loni to bylo už skoro o tři roky více.

S příchodem pandemie se stárnutí vozového parku v Česku ještě zrychlilo. Jednou z příčin byl nedostatek nových automobilů a také novějších ojetin v autobazarech. Kupující je nahrazovali dovozem vozů z druhé ruky z ciziny, které jsou v průměru starší než secondhandová auta z českého trhu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit