Česká střední třída je závislá na ojetinách. Zelenání automobilek prodlouží už tak vysoké stáří tuzemského vozového parku
České ekonomice se až do příchodu pandemie čínské chřipky dařilo, hospodářství rostlo a s ním i naše životní úroveň. Na stavu automobilů v českých garážích a na parkovištích jako by se ale rostoucí blahobyt neprojevoval, spíš naopak. Průměrné stáří osobních aut registrovaných v Česku každoročně stoupalo a vyšší byly i emise, které česká osobní doprava produkuje.
Řečí statistik, loni na podzim jezdilo po tuzemských silnicích podle údajů Sdružení dovozců automobilů téměř 6,3 milionu osobních aut s českou registrační značkou. To je o 1,6 milionu víc než v roce 2011. Zatímco ale před deseti lety činil průměrný „věk“ osobního auta v Česku 12,7 roku, loni to bylo už skoro o tři roky více.
S příchodem pandemie se stárnutí vozového parku v Česku ještě zrychlilo. Jednou z příčin byl nedostatek nových automobilů a také novějších ojetin v autobazarech. Kupující je nahrazovali dovozem vozů z druhé ruky z ciziny, které jsou v průměru starší než secondhandová auta z českého trhu.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot