Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Elektroauta v zemi ojetin

Česká střední třída je závislá na ojetinách. Zelenání automobilek prodlouží už tak vysoké stáří tuzemského vozového parku

Elektroauta v zemi ojetin
ilustrační foto | Profimedia.cz

České ekonomice se až do příchodu pandemie čínské chřipky dařilo, hospodářství rostlo a s ním i naše životní úroveň. Na stavu automobilů v českých garážích a na parkovištích jako by se ale rostoucí blahobyt neprojevoval, spíš naopak. Průměrné stáří osobních aut registrovaných v Česku každoročně stoupalo a vyšší byly i emise, které česká osobní doprava produkuje.

Řečí statistik, loni na podzim jezdilo po tuzemských silnicích podle údajů Sdružení dovozců automobilů téměř 6,3 milionu osobních aut s českou registrační značkou. To je o 1,6 milionu víc než v roce 2011. Zatímco ale před deseti lety činil průměrný „věk“ osobního auta v Česku 12,7 roku, loni to bylo už skoro o tři roky více.

S příchodem pandemie se stárnutí vozového parku v Česku ještě zrychlilo. Jednou z příčin byl nedostatek nových automobilů a také novějších ojetin v autobazarech. Kupující je nahrazovali dovozem vozů z druhé ruky z ciziny, které jsou v průměru starší než secondhandová auta z českého trhu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit