„Trump jako americký Hitler a ekonomický populista.“ Viceprezident Vance si nebral servítky

Nynější kandidát Republikánské strany na amerického viceprezidenta J. D. Vance před minulými prezidentskými volbami v soukromé zprávě uvedl, že jeho současný volební partner a tehdejší prezident Donald Trump „naprosto selhal“ v naplnění své platformy ekonomického populismu. Zjistil to deník The Washington Post (WP). Jeho odhalení podkopává tvrzení, kterým Vance vysvětluje, proč se z Trumpova kritika stal jeho spojencem.

Nynější kandidát Republikánské strany na amerického viceprezidenta J. D. Vance před minulými prezidentskými volbami v soukromé zprávě uvedl, že jeho současný volební partner a tehdejší prezident Donald Trump „naprosto selhal“ v naplnění své platformy ekonomického populismu. Zjistil to deník The Washington Post (WP). Jeho odhalení podkopává tvrzení, kterým Vance vysvětluje, proč se z Trumpova kritika stal jeho spojencem.

Celý článek
0

Uber plánuje v Česku expanzi do dalších měst

Uber chce dostat na platformu co nejvíc elektromobilů a hybridních aut – do roku 2028 by v jeho flotile mělo být alespoň 10 procent vozidel s alternativním pohonem. Ještě v letošním roce hodlá také nasadit do provozu několik aut na vodík.

Uber chce dostat na platformu co nejvíc elektromobilů a hybridních aut – do roku 2028 by v jeho flotile mělo být alespoň 10 procent vozidel s alternativním pohonem. Ještě v letošním roce hodlá také nasadit do provozu několik aut na vodík.

Celý článek
0

„Starce nad třicet nebereme.“ Technologické firmy upřednostňují mladé. Je to diskriminace?

Pracovat pro velké technologické společnosti vyžaduje zápal, tah na branku, znalost moderních technologií... a nízký věk. Nové srovnání technologického sektoru v USA ukázalo, že lidé ve středním a vyšším věku mají v tomto odvětví stále menší šanci na uplatnění.

Pracovat pro velké technologické společnosti vyžaduje zápal, tah na branku, znalost moderních technologií... a nízký věk. Nové srovnání technologického sektoru v USA ukázalo, že lidé ve středním a vyšším věku mají v tomto odvětví stále menší šanci na uplatnění.

Celý článek
0

Čínská automobilka Chery odkládá zahájení výroby elektromobilů v EU

Čínská automobilka Chery Automobile o rok odložila záměr zahájit výrobu elektromobilů v Evropě. Zdůvodnila to zavedením předběžných cel na dovoz elektromobilů z Číny.

Čínská automobilka Chery odkládá zahájení výroby elektromobilů v EU
Španělsko počítá s tím, že Chery po zahájení výroby v bývalém závodě automobilky Nissan Motor v Barceloně vytvoří více než 1000 pracovních míst. | foto DiPres / Shutterstock.com

Firma nyní plánuje výrobu elektromobilu Omoda 5 ve Španělsku od října 2025. Teď posuzuje, jak cla ovlivní její plán dovážet částečně vyrobené vozy pro konečnou montáž ve Španělsku. S odvoláním na zdroje to dnes uvedla agentura Bloomberg. Zástupci firmy Chery ve Španělsku a v Číně se odmítli k možnému zpoždění výroby vyjádřit.

Evropská unie v červenci uvalila prozatímní dodatečná cla až 38 procent na dovoz čínských elektromobilů. O konečných clech se zatím mezi Bruselem a Pekingem jedná, rozhodnuto by mělo být do začátku listopadu.

Zavedení dodatečných cel ke stávajícím desetiprocentním clům vyvolalo obchodní napětí a přinutilo výrobce automobilů v EU a v Číně přehodnotit plány na prodej dalších elektromobilů v regionu. Chery, BYD a další čínské automobilky se rozhodly otevřít závody v EU, aby se vyhnuly clům, evropští úředníci je ale varovali, že tyto vozy musejí splňovat požadavky na minimální zapojení místních zdrojů při výrobě.

Španělsko počítá s tím, že Chery po zahájení výroby v bývalém závodě automobilky Nissan Motor v Barceloně vytvoří více než 1000 pracovních míst. Španělský premiér Pedro Sánchez tento měsíc při cestě do Číny vyjádřil s novými unijními cly nesouhlas. V Číně se mimo jiné setkal se zástupci místních automobilek, včetně Chery.

Hrozba zpoždění výroby, na kterou upozornil španělský list La Tribuna de Automoción, vyvolala nevoli odborářů. Těm bylo přislíbeno, že v Barceloně od 1. října vznikne více než 600 pracovních míst na plný úvazek. Plně elektrický vůz Omoda 5 ze španělské továrny měl být na trhu ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Manažeři závodu, který je společným podnikem Chery a španělské firmy Ebro-EV Motors, informovali odbory, že mohou zaměstnávat pouze na částečný úvazek, protože práce je méně. Agentuře Bloomberg to řekl mluvčí odborového svazu SIGEN-USOC.

Chery oznámila partnerství s firmou Ebro v dubnu. Podle původního plánu po výrobě vozu Omoda 5 měla začít výroba dvou sportovně-užitkových vozů značky Ebro. Nyní by podle plánu měla v továrně začít v polovině listopadu výroba dvou vozů Ebro.

Společnosti původně oznámily, že do roku 2029 plánují ve Španělsku ročně vyrábět 150.000 vozidel. Chtějí také znovu zaměstnat 1250 pracovníků, kteří byli propuštěni před čtyřmi lety, kdy Nissan svoji továrnu zavřel.