Byznys na zálohu. Jak české vratné kelímky dobývají svět
Po hudebních festivalech by se působení brněnské společnosti NickNack, která vyrábí vratné kelímky, mohlo rozšířit o reprezentační fotbal. „Myslím, že by mohl být spokojený fotbalový svaz i fanoušci,“ říká spolumajitel Michal Hanák
Velký rozruch mezi početnou skupinou návštěvníků letošního ročníku tradičního hudebního festivalu Colours of Ostrava vyvolalo to, že se u stánků nenalévaly nápoje do vratných zálohovaných kelímků, ale do jednorázových půllitrů. „Přišlo nám smutné vidět po koncertě zem plnou kelímků. Úplně to mění celý dojem z festivalu. Moc nerozumím tomu, proč byl problém zůstat u vratných. Myslela jsem si, že je to dnes už na všech festivalech standard,“ zní jeden z názorů, které kolují po sociálních sítích. Nebyl zdaleka jediný.
Organizátoři festivalu, který se v moravskoslezské metropoli konal po dvouleté odmlce způsobené koronavirovou pandemií, ovšem tvrdili, že i když se nápoje podávaly v jednorázových kelímcích, byly ekologické a životní prostředí nezatíží. Mnozí návštěvníci ale toto rozhodnutí pokládají za krok zpět. Dlouholetým dodavatelem vratných zálohovaných kelímků byla brněnská společnost NickNack.
Není to pro vás jistá satisfakce a současně reklama, že si veřejnost vaše produkty takto vyžaduje?
Máte pravdu, že kelímky NickNack jsou na hudebních festivalech nebo open airech standard. A nejen tam. Pořizují si je také zoologické zahrady, školy, radnice, firmy pro své akce nebo se objevují na sportovních stadionech. Pořizuje si je spousta institucí, naše řešení podporuje také ministerstvo životního prostředí. A ve chvíli, kdy od toho někdo ustoupí, veřejnost to neakceptuje, jak se ukázalo právě na festivalu Colours of Ostrava.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot