Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Byznys na zálohu. Jak české vratné kelímky dobývají svět

Po hudebních festivalech by se působení brněnské společnosti NickNack, která vyrábí vratné kelímky, mohlo rozšířit o reprezentační fotbal. „Myslím, že by mohl být spokojený fotbalový svaz i fanoušci,“ říká spolumajitel Michal Hanák

Byznys na zálohu. Jak české vratné kelímky dobývají svět
Michal Hanák | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Velký rozruch mezi početnou skupinou návštěvníků letošního ročníku tradičního hudebního festivalu Colours of Ostrava vyvolalo to, že se u stánků nenalévaly nápoje do vratných zálohovaných kelímků, ale do jednorázových půllitrů. „Přišlo nám smutné vidět po koncertě zem plnou kelímků. Úplně to mění celý dojem z festivalu. Moc nerozumím tomu, proč byl problém zůstat u vratných. Myslela jsem si, že je to dnes už na všech festivalech standard,“ zní jeden z názorů, které kolují po sociálních sítích. Nebyl zdaleka jediný.

Organizátoři festivalu, který se v moravskoslezské metropoli konal po dvouleté odmlce způsobené koronavirovou pandemií, ovšem tvrdili, že i když se nápoje podávaly v jednorázových kelímcích, byly ekologické a životní prostředí nezatíží. Mnozí návštěvníci ale toto rozhodnutí pokládají za krok zpět. Dlouholetým dodavatelem vratných zálohovaných kelímků byla brněnská společnost NickNack.

Není to pro vás jistá satisfakce a současně reklama, že si veřejnost vaše produkty takto vyžaduje?

Máte pravdu, že kelímky NickNack jsou na hudebních festivalech nebo open airech standard. A nejen tam. Pořizují si je také zoologické zahrady, školy, radnice, firmy pro své akce nebo se objevují na sportovních stadionech. Pořizuje si je spousta institucí, naše řešení podporuje také ministerstvo životního prostředí. A ve chvíli, kdy od toho někdo ustoupí, veřejnost to neakceptuje, jak se ukázalo právě na festivalu Colours of Ostrava.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit