Hrot24.cz
Budvar uvařil hořkou desítku, hořká dvanáctka je i v lahvích

Tomáš Novák / HROT

Budvar uvařil hořkou desítku, hořká dvanáctka je i v lahvích

Plné, ale pijáka hned nepoloží. Takové pivo podle Budějovického Budvaru na trhu chybí. Tuto mezeru má zaplnit nová desítka Redix.

Jan Brož

Jan Brož

redaktor

Ještě nedávno poměrně konzervativní státní pivovar se v posledních letech utrhl z inovačního řetězu. Značka Budvar, která se vyznačovala spíše „sladšími“ pivy, po loňském úspěchu hořkého ležáku 33 uvádí na trh i nové hořké výčepní pivo.

Pivo s názvem Redix se objeví v hospodách a restauracích už postupně už v těchto dnech. „Je to desítka, která má chuť, ale není zabiják. Stát bude spíše jako dvanáctka a nebude pro lidi, kteří si dávají desítku, protože je levnější, ale proto, že má méně alkoholu a můžete potom ještě dělat další věci,“ popsal myšlenku ředitel národního podniku Petr Dvořák.

Podle něj v Česku tradiční dělení na desítku a dvanáctku už ztratilo smysl. Část spotřebitelů žádá piva plné chuti, ovšem s nižším obsahem alkoholu a právě na takové Budvar cílí.

Budvar zároveň reaguje na loňský úspěch s „třiatřicítkou“. Čepované verze se prodalo mnohonásobně více, než pivovar očekával. Pivo, které má konkurovat tuzemské pivní jedničce Pilsner Urquell, je od letoška k dostání i v lahvích.

Chválu si pivovar zasloužil i za projekt Sedm společných, kdy sládci Budvaru uvařili pivo společně se sládky sedmi malých pivovarů. Přes sedmdesát procent z celkové produkce, která činí 1,68 milionu hektolitrů, však stále tvoří vlajková loď Budweiser Budvar Original.

Unknown title by Mia Valisova created November 28, 2024 6:53:16 AM CET

Jan Brož