Babišova drahota: volební trhák, či manipulace?

Konečně chytlavé heslo opoziční volební kampaně. Pomůže „Babišova drahota“, nebo uškodí?

Zdražování všeho od stavebních materiálů přes energie a pohonné hmoty až po potraviny musel v posledních měsících (nejen) v Česku pocítit každý. U některého zboží ceny rostly i v řádu desítek procent během několika týdnů či měsíců. Přesto ještě donedávna toto téma nepochopitelně unikalo větší pozornosti opozičních politiků v předvolební kampani.

Změnilo se to dva týdny před volbami, kdy lídr koalice Spolu Petr Fiala v jedné z televizních debat jakoby náhodou vypálil směrem k Andreji Babišovi obvinění, že na všeobecném růstu cen nese velký díl viny. Babišova drahota, znělo jeho chytlavé, jistě dopředu připravené heslo.

Zanedlouho vznikl i speciální stejnojmenný web, který drahotu dokresloval nelichotivým srovnáním cen vybraného zboží „před Babišem“ a „po Babišovi“. „Vysoké ceny? Prostě to zařídíme!“ hlásají stránky s obrázkem premiéra v roli pojídače párků z loga Kosteleckých uzenin.

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit